Тези заповеди да не стоят в храстите и т.н. имат само политическо/медийно значение. Дори и да са в храстите, какъв е проблемът? Законът е закон. Казва, че трябва да караш с 90 км/ч, защо превишаваш? Това, че полицаят е бил в храстите автоматично занулява развитата от теб скорост от 110 км/ч на 90 км/ч примерно? Ако представлява някакво "дисциплинарно" нарушение от страна на съответния служител, има си друг ред, отговорността за извършено нарушение по ЗДвП не отпада. Това със знаците, че се осъществява контрол за скорост, автомобилите да бъдат обозначени и играта общо взето кой приши знака и кой му тури байрака (знам, че в оригинала са наобратно) вече я няма - такова изискване за поставен знак не е необходимо от около 2016-та година някъде, откакто излезе едно Тълкувателно решение на ВАС. Достатъчно е само да се установи мястото на нарушението, да има доказателства за неговото извършване - снимков или видеоматериал, камерата да е минала технически преглед, за което се следи строго, и да е отчетена допустимата разлика в грешката при измерването. Ще отблежа, че при електронните фишове "некомпететният служител" не важи, защото фишът се издава от Областната дирекция на МВР, няма конкретно физическо лице автор, няма даже и подпис, няма и изиксване да има подпис.
Няма законово изискване "да са налице предпоставки за ПТП" в даден участък, за да бъде едно ограничение валидно. Така ограничението от 10 км/ч в района на Килифарево не беше обосновано за това, че могат да възникнат ПТП, а с това, че минавали бежанци и следвало да се извършва някакъв контрол от полицията или поне това беше лансираната от медиите версия. Има ли знак за ограничение - има ограничение и то важи за участниците в движението. Ако тръгнем да разсъждаваме има ли логика или няма и това да се приеме за законово основание за обжалване, това би довело до абсолютен правен произвол, още повече че принципно липсва доста логика зад всякакви законодателни идеи, включително и тези за намаляване на лихвените проценти по време на криза, когато тендециите са за точно обратното. Така аз ще изтегля един заем и няма да се притеснявам, че ще ми излезе солено като не го върна, а нали идеята е да не се стимулира задлъжнялостта по време на криза... Както и да е, просто илюстрирам с един пример, който е на път да влезе като действащо право от съвременното ни законодателство. Има хиляди такива, но не тяхното обсъждане е предметът на настоящата дискусия.
Всяко едно съдебно обжалване крие риск, особено когато имаш данни, както авторът на темата се е информирал, че тезата, която ще лансираш, няма да мине. Винаги има едни минимални, да кажем 15%, че нещо друго няма да е наред, но готов ли си да рискуваш тези 15% и да платиш вместо 210 лв. нещо в диапазона между 300-400 лв. при неуспех? А успехът може да ти излезе безплатно или 100 лв. И това е ако не ползваш адвокат, с адвокат ще ти излезе по-скъпо и от самата себестойност на глобата може би, но може и да ти се вдигнат шансовете за обжалване с още 5%, зависи и от адвоката все пак
.
Колкото и до ограниченията, макар и да го "хранят" г-н guest във форума за това, че е на всяко гърне меродия и подробности, които няма да се осмеля да коментирам, за едно е прав - ограничения от 50 км/ч има, съществуват и т.н. "пешеходни пътеки" в някаква отсечка, която е принципно извънградска и в него участък има такива ограничения. По главен път I-5 (Русе-Велико Търново-Казанлък-Кърджали май до там ходеше?) в участъка на Полски Тръмбеш, където не се влиза директно в града има. След кръстовището на път I-5 с път I-3 (Бяла-София), някъде около 20тия км в посока София има също такава "пешеходна пътека" и мисля не са 1, а 2 участъка с точно такова ограничение и достатъчно открито и широко място, за да застанат пътни полицаи. По-надолу имаше отбивка за Никопол ли беше, за Свищов ли, там даже си има и "караулка", на която често застават и спират коли, но ограничението е мисля от 60 км/ч. На т.н. "път убиец" - Русе-Бяла, на около 5 км преди Бяла в посока Бяла, точно тези около 5 км спускане по хълм надолу са изцяло с ограничение от 50 км/ч. Това е само в посока Бяла, в посока Русе такова ограничение няма. Обикновено в подножието на този баир има и уширение, където обичайно застават "куките", повечето се спускат с 80-90 км/ч и намаляват до "превантивно" 50-60, като го достигнат, или ако някой от насрещноминаващите "добросъвестно" им пресветне. Пътят не е лош, сравнително обновен е, но тези завои, ако не се вземат правилно и с високи скорости, особено при лоша метеорологична обстановка, създават доста предпоставки за ПТП, не малък брой коли, автобуси и камиони са се "въртели" на тези баири. Отделно от това колко рискови изпреварвания с високи скорости се предприемат в насрещното и при ограничена видимост преди завои, но това е друг въпрос. Всеки път, когато карам по този участък, виждам най-малко 2 "ситуации", които при недостатъчно добър късмет биха се развили пагубно за участващите в тях. При ясно време със завоите почти няма проблеми, освен ако скоростта не е значително надвишаваща ограничението, аз обаче такива крайни експерименти може би не бих се престрашил да направя дори и със спортна кола.
Аз съм имал 3 "близки" срещи с камери, но никога не съм карал достатъчно бързо - или съм намалявал вече почти до ограничението, когато съм влизал в участъка, или някой бавен е карал пред мен, но ме глобиха за "четвъртка", за която и не разбрах откъде ми дойде и то на път с ограничение от 90 км/ч. Платих си я, глобата, тя и не беше толкова голяма, но и голяма да беше сигурно пак щях да я платя. Участъкът не беше някакъв проблемен, като го погледнах ка картата, се оказа май права отсечка с две ленти във всяка посока, това преди Долни Дъбник в посока Плевен. Времето беше топло, лятно, чисто, сухо, около 9,30 ч сутринта и без почти никакъв трафик.