навсякъде
справочник
нормативни актове
закони кодекси правилници
конституция наредби ДВ
 
 

Спектър Авто

Volkswagen ID.5 - спортът среща комфорта

2023-04-19 0

Volkswagen ID.5 - спортът среща комфорта
Автор: Слави Славчев

 

Ако следите технологичните новини, нищо чудно вече да ви се завива свят от темповете на навлизане на иновациите и изключителните възможности, които получаваме постоянно. В света на автомобилите нещата са не по-малко динамични и затова не е случайно, че Volkswagen реши да даде изцяло ново наименование на изцяло електрическите си и най-технологични превозни средства. Така че гамата ID идва с високи заявки да предложи най-модерното изживяване и всички предимства на електрическата мобилност. След тестовото шофиране на ID.3 и ID.4 дойде време да изпробваме и флагмана на линията към момента - ID.5 GTX

Както подсказва името, този модел има спортни амбиции и за това намеква и спойлерът на задния капак, както и дискретните надписи GTX  на предните калници. Като външност ID.5 доста наподобява ID.4 и това не е критика. Volkswagen са проектирали външността и интериора на ID гамата от нулата и това си личи. Автомобилът изглежда модерно и дори футуристично със заоблените си форми и изключително красиви светлини. Няма и помен от консерватизъм и няма да намерите нищо скучно от където и да гледате. Точно така трябва да изглежда един иновативен електромобил, а VW са положили много добри основи на своята нова идентичност. Поне според мен тя ще изглежда също толкова добре и след няколко години.

vw id.5



Когато отворите вратата, ви очаква красив салон с много добре подбрани материали. Дори вратите са облицовани в кожа. Формите са раздвижени и напълно отговарят на екстериора на автомобила. Вътрешното пространство е широко и много удобно за всички пътници. Разбира се, ще намерите и много ниши за предмети, чаши, очила, зарядни портове и поставка за безжично зареждане на смартфона между предните седалки. Тя е дискретно скрита под плъзгащ се капак.

Изключително висока оценка заслужават спортните седалки, които са много удобни и предлагат отлична странична опора. Така че ако сте настроени за динамично шофиране или трябва да изминете голямо разстояние, ще им се насладите истински. Още повече, че големият обем на багажника позволява да се отправите на семейна почивка с повечко багаж. Освен това предните седалки разполагат с функция масаж, така че ще се почувствате наистина специално.

vw id.5



И в ID.5 е използвана специфичната конфигурация с голям централен дисплей и по-малък такъв зад волана. На последния се извеждат най-основните показатели, режимът на автопилота, както и напътствията на навигацията. Няма нещо, което да ви разсейва излишно и все пак повечето потребителите очакват по-голям екран на това място, както е при конкурентните и дори при еквивалентните модели на марката, но с ДВГ. ID.5 разполага с добър head-up дисплей, който проектира добавена реалност пред водача, т.е. показва съвсем нагледно накъде да завиете с красиви анимации. Там се извеждат скоростта и ограничителните знаци и реално нямате повод да отклонявате поглед от пътя през 95% от времето.

Инфотейм системата предлага всички очаквани възможности, включително интеграция с двете основни платформи смартфони. Малък минус е, че не се предлага разделен екран и се налага да минавате през основното меню, за да изберете друга опция или дори да смените радиостанциите (но можете да го направите и от бутоните на волана).

vw id.5



Вероятно вече сте любопитни да научите как се движи ID.5. Окачването е настроено по-скоро спортно и стегнато, така че водачът може да си позволи и по-висока скорост в завоите, без прекомерно накланяне на купето. Високото тегло се усеща най-вече при спиране, но спирачките се справят адекватно с него като използват максимално рекуперацията на енергия за зареждане на батерията.

Със своите два електромотора и 299 к.с. ID.5 има какво да покаже по отношение на динамиката. Стартът от място и ускорението при изпреварване са много приятни. Общо взето почти винаги имате мощност в резерв, така че изпреварванията са лесни и безрискови. Разликата между режимите Eco, Comfort и Sport не е толкова голяма, както при други електромобили, но самият факт, че пробегът се изчислява динамично при превключване, е достатъчна гаранция, че можете да удължите пътуването още малко, ако минете в по-икономичен режим. По отношение на разхода на енергия моделът може да бъде и много икономичен въпреки солидните си размери. Успях да го сваля до 12,3 kWh/100 км по маршрута Белчин - Нови Искър, без да карам подчертано икономично. Това е чудесно постижение за автомобил от този мащаб и при положение, че температурите не бяха идеалните 20+ градуса. Обратната страна на монетата е, че трябва да съобразявате заряда на батерията при изкачване, особено ако е по високоскоростен път, така че като обща препоръка е хубаво винаги да разчитате зареждането при минимум 35-40%, когато се движите по такъв маршрут. Добро впечатление ми направи, че автомобилът следи текущото потребление на енергия и предлага да добави зарядна станция по маршрута, ако крайната точка не може да бъде достигната в тези условия.

vw id.5



Самото зареждане на бързите станции отнема почти толкова време, колкото и посещението на бензиностанция с автомобил с ДВГ. Батерията е с използваем капацитет 77 kWh и може да осигури посочвания от производителя пробег от около 400 км при нормално придвижване (но не магистрала) по сравнително равен терен. За 15-ина минути ще имате достатъчно заряд за още 100-180 км в зависимост от терена и скоростта на придвижване. Но удоволствието да се движите икономично, екологично и винаги да имате много нютонметри на разположение е несравнимо.

Асистент системите на ID.5 работят много надеждно и спокойно можете да се доверите на автопилота на автомобила. Той стои точно на пътя дори при множество завои, добре следва автомобила отпред и сам намалява, така че да възстановява енергия при забавяне на трафика. Благодарение на функцията за разпознаване на знаци, автомобилът може да се движи абсолютно самостоятелно изцяло в ограничението, така на вас да остане само леко да придържате волана. Това е доста успокояващо и ще ви позволи да слезете свежи и  след дълго пътуване.

Volkswagen ID.5 е истински магьосник на светлината. При доближаване до автомобила ви очаква истинско светлинно шоу отпред и отзад. Възможно е дори да персонализирате ефектите. Ефектите вътре също са впечатляващи - освен амбиентното осветление с променливи цветове, под предното стъкло има дълга светлинна лента, която подсказва с бягащи ефекти, че е време да завиете в дадената посока. Това ми допадна, защото е красиво, не дразни и много интуитивно ви подсказва кога да направите маневра. Не се са много автомобилите, които предлагат осветяване на дръжките на вратите и отвън, и отвътре. Завиващите матрични светлини на ID.5 също са истинско бижу, което не се предлага дори като опция в много от конкурентите.

vw id.5



Изобщо, в ID.5 е работено върху детайлите: парктроникът използва позициониране на звука в купето, за да ви подскаже от коя страна доближавате препятствие; чистачките се прибират по-навътре под предния капак за по-добра аеродинамика, когато не се използват; светлините се включват при засичане на дъжд и т.н.

В заключение Volkswagen ID.5 е истински модерна машина, която предлага динамика, спортно усещане и достатъчно добър пробег, за да искате да тръгнете с него навсякъде. Моделът носи имидж, комфорт и богатство от екстри, които ще ви накарат да искате да прекарате повече време вътре. Електрическото задвижване предлага по-високо ниво на динамика и обхват в сравнение с по-малките модели, захранвани с ток. А това ви дава повече удоволствие, свобода и дълъг хоризонт на използване, така че да се радвате на икономичността и атрактивния стил на модела години наред.

 
 
 
за 50%  против 50%  1190 гласували
принтирай блогове добави в любими



Новини


 
 
 

Спектър


 
rss
Посети форума